Welcome, Guest. Please Login or Register.
14.05.25 at 03:02:06
Home All forum attachments and linked/autosaved images Help Search Login Register Sprache umschalten für Gäste

Pages: 1 2 3 
Send Topic Print
XV 920se Anlasserumbau TR1 (Read 4958 times)
Babsch
TR1 Board Senior Member
****




Posts: 347

Bike: XV920se, TR1 Umbau, TR1
Re: XV 920se Anlasserumbau TR1
Reply #10 - 20.04.19 at 22:28:30
 
Um den Thread zu vervollständigen:
Auch das Zwischenrad (Bild Nr.6) ist bei der TR1 anders als bei der XV.
Gruß Babsch

 
 

Top of page
View Profile   IP Logged
Babsch
TR1 Board Senior Member
****




Posts: 347

Bike: XV920se, TR1 Umbau, TR1
Re: XV 920se Anlasserumbau TR1
Reply #11 - 23.04.19 at 22:11:41
 
Geschafft!
nachdem ich als letzten Fehler auch noch das Relais richtig verdrahtet habe funktioniert der Anlasser - zumindest aktuell. Ich hoffe, dass das so bleibt.
Danke an Sepp und Ali für Teile, Odin und Greg für Tipps, und allen anderen für hilfreiche Kommentare.
Gruß Babsch

 
 

Top of page
View Profile   IP Logged
Babsch
TR1 Board Senior Member
****




Posts: 347

Bike: XV920se, TR1 Umbau, TR1
Re: XV 920se Anlasserumbau TR1
Reply #12 - 01.05.19 at 21:29:07
 
Stöhn,
irgendwie nimmt es kein Ende. Die XV springt kalt super an, erster Knopfdruck und sie ist sofort da.
Wenn sie warm ist, macht sie das leider nicht mehr, es klingt als würde der Freilauf nicht funktionieren - er ist aber festgeschweißt, daran kann es nicht liegen. Wenn ich den Deckel über dem Umlenkhebel abnehme und den Magnetschalter von Hand drücke, funktioniert es halbwegs.
Hat jemand eine Idee?
Gruß Babsch

 
 

Top of page
View Profile   IP Logged
nanno
TR1 Board Extraterrestrial Member
**********


Ich mags halt gern
ned ganz so
original...

Posts: 2263
Gender: male

Bike: TR1, XT600, SR500-Gespann
Re: XV 920se Anlasserumbau TR1
Reply #13 - 02.05.19 at 07:06:00
 
Bricht evt. die Batteriespannung zusammen? Klingt schwer nach Magnetschalter zieht nicht ordentlich an.

 
 

Frei ist, wer frei denkt!

http://greasygreg.blogspot.co.at/
Top of page
View Profile WWW   IP Logged
Babsch
TR1 Board Senior Member
****




Posts: 347

Bike: XV920se, TR1 Umbau, TR1
Re: XV 920se Anlasserumbau TR1
Reply #14 - 03.05.19 at 16:05:45
 
Werde ich testen.
Der Magnetschalter ist neu. Habe diesen genommen: http://www.anlasser-teile.de/Anlasser-Zubehoer/Magnetschalter/Andere/Magnetschalter-Anlasser-Solenoids-MITSUBA-31210PC2016::498.html
Kann es sein, dass er einen etwas anderen Hub hat als der Originale?
Gruß Babsch

 
 

Top of page
View Profile   IP Logged
kenny
Ex Member



Re: XV 920se Anlasserumbau TR1
Reply #15 - 08.10.19 at 03:37:32
 
Hi,
  I am interested to know what year of Virago or Tr1 newer style starter assy can be used on my 81 Xv920 any help would be appreciated.
   Do all Tr1's have the different cases with the newer style starting systems ?
    Thanks Ken S

 
 
Top of page
  IP Logged
Babsch
TR1 Board Senior Member
****




Posts: 347

Bike: XV920se, TR1 Umbau, TR1
Re: XV 920se Anlasserumbau TR1
Reply #16 - 09.10.19 at 14:00:13
 
Uff,
dafür ist mein Fachenglisch nicht gut genug.
Kann das bitte jemand anders übernehmen?
Gruß Babsch

 
 

Top of page
View Profile   IP Logged
nanno
TR1 Board Extraterrestrial Member
**********


Ich mags halt gern
ned ganz so
original...

Posts: 2263
Gender: male

Bike: TR1, XT600, SR500-Gespann
Re: XV 920se Anlasserumbau TR1
Reply #17 - 09.10.19 at 14:40:51
 
Quote from kenny on 08.10.19 at 03:37:32:
Hi,
  I am interested to know what year of Virago or Tr1 newer style starter assy can be used on my 81 Xv920 any help would be appreciated.
   Do all Tr1's have the different cases with the newer style starting systems ?
    Thanks Ken S


Hi Ken, yes all TR1's are created equal.  Wink It's more a matter of whether your 81 920 has got the extra hole in the cases to take the shaft.

Cheers,
Greg

 
 

Frei ist, wer frei denkt!

http://greasygreg.blogspot.co.at/
Top of page
View Profile WWW   IP Logged
Sepp
TR1 Board Extraterrestrial Member
**********


TRi onli !!!

Posts: 1570
Gender: male

Bike: Jede Menge TRi's
Re: XV 920se Anlasserumbau TR1
Reply #18 - 09.10.19 at 17:57:21
 
De 920ga hamm olle de Bohrung. Bloß de ersdn 750ga ham des ned ghabd.
S.

 
 

Racing is the answer, but I don't remember the question!
Top of page
View Profile   IP Logged
kenny
Ex Member



Re: XV 920se Anlasserumbau TR1
Reply #19 - 09.10.19 at 18:19:59
 
Hi,
I don't believe the North American (Canadian)version has an extra hole for a shaft, I will remove the cover and check on the inside.
  I cannot get Sepp's post to translate could some one do a written on the site .
   If my crankcase cover does not have the required Tr1 style holes ,can it be modified to fit or is a different cover required ? I realize other internal parts are also required are these items still around ? Maybe I should have better hearing protection when starting !
                   

 
 
Top of page
  IP Logged
Pages: 1 2 3 
Send Topic Print