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TR1 engine Carburation problem (Read 2562 times)
Anja-D
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carpe diem

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Re: TR1 engine Carburation problem
Reply #10 - 26.07.22 at 11:53:30
 
Hey Gerryg,
I just had made the Modification with the Roller Bearing. It works well, so far. The Roller Bearing could be a little bit higher. The OEM-Roller sports this Dimensions: Outer Dia.: 16mm, inner Dia. 8mm, Hight: 7mm. So it is neccessary to shim the Roller earing out, that it is located on Centerline. Or even a Roller Bearing with Hight of 7mm. But those are hard to find.

After Reinstall the Carbs and Syncronizing them, I found the Effect that it was difficult to get a sadisfying result for the Idle setting.
Reason was:
OLD Throttle Shaft Sealings. A kind of radial Shaft Sealing in "V"-Shape. Thereby the open V shows to the Outside of the Carb. I had contacting Hitachi Astemo (sub. Org. Aftermarket in Germany) for Spares. Awaiting an Answer of them, soon.

Link: for America : https://www.hitachiastemo.com/en/groups/americas/  try to find out which of the listes addresses is responsible for Aftermarket Business  (e.G. for Spareparts).

regards
Anja

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Anja-D
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carpe diem

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Re: TR1 engine Carburation problem
Reply #11 - 26.07.22 at 15:17:22
 
hello, a short add,
the Answer from Hitachi..:
They are sorry, but they do not have any spares for that vintage carburetors.  AND they do not sell anything to privat costumers.....

tja, looking for a sadisfying solution, further.
regards Anja

 
 

TR1 seit 1982, die aktuelle seit 1988, schraube und fahre selbst
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Kroete
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Re: TR1 engine Carburation problem
Reply #12 - 26.07.22 at 17:03:44
 
Dabei sind die Konzerne doch bestrebt, Rohstoffe und Energie zu sparen.

Ersatzteile wären doch ein idealer Weg. Also irgendwo scheint da Inkonsequenz drin zu sein.

Dass sie lieber einen kompletten Vergaser für mehr Kohle verkaufen als ein kleines Lager, also dem schnöden Profit gemäß handeln, wird es wohl doch nicht sein, oder?

Mir gibt es immer eine starke Befriedigung, wenn so ein kleines Teil die Funktionalität für Jahrzehnte sicherstellt. Und das sogar noch besser als in der Serie.

 
 
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hornschorsch
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Re: TR1 engine Carburation problem
Reply #13 - 26.07.22 at 19:39:07
 
Quote:
Dabei sind die Konzerne doch bestrebt, Rohstoffe und Energie zu sparen.

Die Konzerne sind alles mögliche, aber wenn sie eines nicht sind, dann das.

 
 

Gruss,
Schorsch

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Kroete
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Re: TR1 engine Carburation problem
Reply #14 - 26.07.22 at 21:52:44
 
Und wer schützt dann das Klima?

Vergaseroptimierende TR1-Fahrer Wink

 
 
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Ali
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Re: TR1 engine Carburation problem
Reply #15 - 26.07.22 at 22:06:25
 
Sorry,
ich kann es einfach nicht lassen, :
was haben die beiden letzten Beiträge zum Thema beigetragen, und auf was beziehen sie sich?
Das hier war einmal ein wirklich tolles und  hilfreiches (Technik) Forum,
aber so langsam wird´s mir zu blöd, und ja, ich werde mich dann bald abmelden, one way or the other,
Gruß Ali

 
 

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Gerryg
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Re: TR1 engine Carburation problem
Reply #16 - 26.07.22 at 22:47:09
 
Thanks for the reply Anja.
My spindle seals are still good and my idle is now smooth.
I can synchronise my carbs so I haven't carried out the bearing mod yet.
When winter comes I will measure the spindle seals and try a specialist to see if there are any standard engineering seals that will fit.
The difficulty will be finding them made of viton to withstand the solvents in our current fuels.
Regards
Gerry

 
 

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hornschorsch
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Re: TR1 engine Carburation problem
Reply #17 - 26.07.22 at 22:48:04
 
Die letzten drei, Ali. Der Beitrag auf den ich antwortete war schon Offtopic und so eine Steilvorlage.

Sorry, ich konnte es mir nicht verkneifen.

Zum Thema, gibt es vielleicht Simmerringe in den passenden Maßen oder könnte man den Sitz der Dichtung auffräsen/-spindeln so dass ein verfügbarer Simmerring passt?

 
 

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hornschorsch
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Re: TR1 engine Carburation problem
Reply #18 - 26.07.22 at 22:50:06
 
Quote from Kroete on 26.07.22 at 21:52:44:
Und wer schützt dann das Klima?

Vergaseroptimierende TR1-Fahrer Wink

Jedenfalls schützen die es mehr als die neumodischen Elektroschrottfahrer.

 
 

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Kroete
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Re: TR1 engine Carburation problem
Reply #19 - 27.07.22 at 00:22:46
 
Da stimme ich Dir voll zu und passende Simmerringe sollten wohl nicht das Problem sein.

 
 
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