Welcome, Guest. Please Login or Register.
14.05.25 at 22:16:13
Home All forum attachments and linked/autosaved images Help Search Login Register Sprache umschalten für Gäste

Pages: 1 2 
Send Topic Print
Front brake improvement (Read 4844 times)
kdemery
TR1 Board Senior Member
****




Posts: 397
Gender: male

Bike: TR1 & Vincent Rapide
Front brake improvement
21.09.12 at 15:42:45
 
Hello
I would like to improve the effectiveness of the front brake.
Is there a preferred way of doing this?
Thank you
Kevin

 
 

Top of page
View Profile   IP Logged
hornschorsch
TR1 Board Extraterrestrial Member
**********




Posts: 2886
Gender: male

Bike: TR1, SR500, XJ650-Turbo, RD350-YPVS, R[DG]500
Re: Front brake improvement
Reply #1 - 22.09.12 at 11:41:29
 
Steel braided brake lines and a main brake cylinder from the Yamaha xj600 diversion. The piston of the brake cylinder should have 14mm diameter.

Bye,
Georg

 
 

Gruss,
Schorsch

Fahrt so schnell ihr könnt, so lange ihr noch könnt!
(Uli Peil im XJ-Forum)

Das Ding ist völlig unnötig!
(Roel im TR1-Forum)
Top of page
View Profile WWW   IP Logged
kdemery
TR1 Board Senior Member
****




Posts: 397
Gender: male

Bike: TR1 & Vincent Rapide
Re: Front brake improvement
Reply #2 - 09.10.12 at 19:13:36
 
Thankyou. I will try that.

Regards
Kevin

 
 

Top of page
View Profile   IP Logged
kdemery
TR1 Board Senior Member
****




Posts: 397
Gender: male

Bike: TR1 & Vincent Rapide
Re: Front brake improvement
Reply #3 - 10.10.12 at 11:20:30
 
Hello georg

I already have stainless steel hoses fitted. I have just purchased a XJ600 master cyclinder.

I will let you know how I get on with it.

Thank you for the advice.

Regards
Kevin

 
 

Top of page
View Profile   IP Logged
kdemery
TR1 Board Senior Member
****




Posts: 397
Gender: male

Bike: TR1 & Vincent Rapide
Re: Front brake improvement
Reply #4 - 27.10.12 at 12:49:30
 
Hello

I have purchased a master cyclinder from a XJ600. But, the TR1 has a brake switch built into the master cylinder/brake assembly. The XJ600 unit does not. What can I do about mounting the brake switch on the XJ600 master cyclinder/brake assembly?

Thank you
Kevin

 
 

Top of page
View Profile   IP Logged
hornschorsch
TR1 Board Extraterrestrial Member
**********




Posts: 2886
Gender: male

Bike: TR1, SR500, XJ650-Turbo, RD350-YPVS, R[DG]500
Re: Front brake improvement
Reply #5 - 28.10.12 at 10:44:45
 
Cut off the old brake light switch from the cable, fit the cable to the new brake switch.

Bye,
Georg

 
 

Gruss,
Schorsch

Fahrt so schnell ihr könnt, so lange ihr noch könnt!
(Uli Peil im XJ-Forum)

Das Ding ist völlig unnötig!
(Roel im TR1-Forum)
Top of page
View Profile WWW   IP Logged
ullibulli
Ex Member



bremskolben größen
Reply #6 - 21.11.12 at 20:45:41
 
die kolbengrößen aufsteigend

1/2--14--5/8--und 16   stimmt ????

im forum heißt es ja die 14ner  pumpen wären am geeignetsten für unsere "lieblinge"

meine beiden xv   750 5g5  eine scheibe und 920 doppelscheibe (beide stahlflex)

fahren beide zz noch mit 5/8 kolben

wobei die 750 halwegs bremst und die 920  bremst...  reicht zum choppern Cool

was wäre wenn ich beide nicht mit 14 mm aufpeppe
sondern sogar ne 1/2 kolbenpumpe verbauen würde ?

Explosion ? Wink Wink Wink Wink Wink

gruß ulli

 
 
Top of page
  IP Logged
Mr.Frost
TR1 Board Senior Member
****




Posts: 332
Gender: male

Bike: Yamaha TR1, BMW K100LT
Re: Front brake improvement
Reply #7 - 21.11.12 at 21:08:46
 
Digitale Bremse: 1 oder 0 !!! -> Dreht oder steht!  Wink

 
 

Glück auf!

Volker


Ein Motorrad kann nie zweizylindrig genug sein!

--------------------------------------
Gott schütze mich vor Sturm und Wind
und Dingen die von Apple sind!
Top of page
View Profile WWW   IP Logged
Odin
TR1 Board Extraterrestrial Member
**********




Posts: 2083
Gender: male

Bike: xv750se Bj. 81-UK, xv750se Bj.86-US
Re: Front brake improvement
Reply #8 - 22.11.12 at 15:39:46
 
Bei der 750 er kannst Du machen was Du willst, die Bremse wird immer nur halbwegs bremsen.  Grin Grin Grin
Selbst bei 5/8 Harley-Bremskolben, ist es kein Unterschied zu den 14mm  

 
 
Top of page
View Profile   IP Logged
ullibulli
Ex Member



Re: Front brake improvement
Reply #9 - 22.11.12 at 18:12:36
 
mmmmh
gut dann noch mal zum abschluß

von der R1 passt ja manches.... und geht auch

ab modell 19 oder 22 haben die allerdings radialpumpen vorne am hebel

was muss ich mir da drunter vorstellen technisch

die sollen besonders gut zu dosieren sein ......

is da sogar ein umbau/wechsel denkbar /möglich auf 750 bzw 920 (doppelscheibe)

oder verträgt sich das garnicht

mag sich da jemand zu äußern oder hat schon mal was in dieser richtung ausprobiert ?

NUR ein GEDANKE beim abchecken aller möglichkeiten


letztendlich werden es wohl 14er nissin pumpen werden !!


gruß

 
 
Top of page
  IP Logged
Pages: 1 2 
Send Topic Print