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Problems with ignition/second cylinder (Read 4404 times)
Henning Hogrefe(Guest)
Ex Member



Problems with ignition/second cylinder
26.08.99 at 00:54:00
 
Hello!   (Auf Deutsch: Siehe unten)
I need some help with a problem that occures some days ago.
If he RPM goes over 2400, the revmeter and the second cylinder
are shutting down. I´ve allready changed the sparc plug,
the sparc plug connector and i´ve checked the ignition cable,
everything seems to be OK. If the engine is still cold after starting
there are some misfires, too. It doesn´t matter which gear i´m using,
giving full throttle or only a little bit, i´m getting a good
acceleration till 2400 and then a shutdown of the second cylinder.
I don´t think that it´s a defect in the carburator because of the
shutdown of the revmeter. Is there any hint? Can someone give me a
tip how to find the defect? Can it be a defect ignition spool?
I´m looking forward to your answers,
till then, Henning
Hallo zusammen! Ich habe seit ein paar Tagen ein Problem: Sobald ich
über 2400U/min komme schaltet der hintere Zylinder und der
Drehzahlmesser ab. Ich habe die Zündkerze und den Zündkerzenstecker
gewechselt und das Zündkabel überprüft, scheint alles OK zu sein.
Solange der Motor noch kalt ist nach dem Start kriege ich
manchmal auch ein paar Fehlzündungen. Es ist egal welchen Gang
ich nehme, auch Im Leerlauf passiert das gleich. Es ist ebenfalls
egal ob ich Vollgas gebe oder nur ein wenig, immer bei 2400
schalten Zylinder und Drehzahlmesser ab. Wenn ich z.B. im 5. Gang
Vollgas gebe bei 1500U/min beschleunigt die TR1 normal wie sonst
auch, aber bei 2400 - Abschaltung. Hatte außer mir schon jemand so
ein Problem? Hat jemand eine Lösung parat? Meinen Händlern hier
bringe ich nicht genug Vertrauen entgegen, die lasse ich da nicht ran.
Und in diesem Zustand kann ich kaum zum Treffen kommen, schade.
Naja, vielleich erhalte ich ja einige Tips und kann den Schaden
schnell beheben. Werkstatthandbuch ist vorhanden, die Tips
dürfen ruhig etwas ins Detail gehen. Ich vermute aber mal das es die
Zündspule ist, kann mir das jemand bestätigen?
Schon mal danke im Voraus,
Henning

 
 
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Manfred(Guest)
Ex Member



Problems with ignition/second cylinder
Reply #1 - 25.08.99 at 23:28:00
 
according a copy of a XV1000 manual, the ignition time changes
between 2050 +- 270 rpm and 3400 +-320 rpm very fast from 12
degree to 34 degree. could it be possible that your ignition-box
has a problem above ~2400 rpm with the read cylinder ? how about
trying your TR1 with another ignition-box? and the rev-meter is
also controlled by the T.C.I. unit.
just an idea ...
manfred

 
 
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Henning Hogrefe(Guest)
Ex Member



Problems with ignition/second cylinder
Reply #2 - 26.08.99 at 14:18:00
 
Manfred!
....just an idea but i think a good idea!
I will try to find a ignition Box asap. Hope i will be ready with
my repair till the meeting in Rossbach. But i will inform you if i
can´t come to bavaria. Thanks for your tip. Now i will search for a
part dealer who can sell ma a ignition box. Hope it will be not too
expensive.
Many tnx,
Henning
(maybe the ignition box of an older XS-Yamaha fill fit, too?)

 
 
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Piet Kottas(Guest)
Ex Member



Problems with ignition/second cylinder
Reply #3 - 29.08.99 at 09:32:00
 
Hi Henning,
versuchs mal bei Heinz Rosner, ich glaub, der hat noch eine Zündbox übrig.
Tel.: 08631/95675
Piet

 
 
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Henning Hogrefe(Guest)
Ex Member



Problems with ignition/second cylinder
Reply #4 - 31.08.99 at 23:51:00
 
Hallo Piet,
danke für den Tip, habe zwar schon zwei Quellen im Netz
gefunden, aber kann Heinz ja trotzdem mal fragen.
Henning

 
 
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ryanmcconnell(Guest)
Ex Member



Problems with ignition/second cylinder
Reply #5 - 15.08.00 at 02:38:00
 
How do i change the ignition cylinder on my 1984 Chevy Caprice. I am having problems extracting it from my steering column. I would appreciate a helpful response. Thanx again.

 
 
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