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TR1 With BT1100 crank (Read 21474 times)
Flintus
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Re: TR1 With BT1100 crank
Reply #50 - 25.10.19 at 09:18:09
 
Ich fahre zur Zeit scheinbar einen ähnlichen Motor.
Mein 1000er Motor hat angefangen öl zu verbrauchen bei über 100tkm, deshalb habe ich mich mal umgesehen.

Bin günstig auf einen xv1100 Motor mit krummen Ventilen gestoßen, keine ahnung wie der vorbesitzer das geschafft hat, beide einlassventile waren minimal krumm, aber am kolben war so gut wie nichts zu sehen, überdreht?

Egal, also eigentlich habe ich bei dem Motor nur das Polrad und Kuppung sowie deckel von der 750er verbaut,
weiter habe ich Xv920 Zylinderköpfe mit leicht bearbeiteten Kanälen aus einer Kiste gewühlt und die Zylinderfußdichtung weggelassen.
Beide zylinder hatten genau Null Unterstand ohne die Dichtung.
Nockenwellen sind auch von der 920, Ventilfedern habe ich gemischt, innen gelb, außen Blau, war das so schlau?
Habe im Nachhinein gelesen dass das eher für die 750er Ventile gedacht ist, weil sie leichter sind?

Ich habe mich für die Zylinderköpfe mit den großen Ventilen entschieden, weil ich das für recht sinnvoll halte, der Motor will ja atmen
Mit den Bt1100 Vergasern die ich schon aufm 1000er hatte läuft sie jetzt schon sehr mager, eigentlich gut, weil scheinbar mehr durchsatz da ist.

Eigentlich wollte ich nur sagen, dass mir die Kombination sehr gut bzw besser gefällt als der 1000er mit den 750er
Zylinderköpfen, weil man jetzt auch billigen Sprit fahren kann ohne dass das klingeln losgeht, der Motor hat laut Popometer nicht weniger Leistung, aber dafür ein schöneres Drehzahlband und der Anlasser hat nicht so viel Stress.
Meiner Meinung nach ein guter Kompromiss wenn man mal durch die stadt fährt, aber auch mal über die Rennstrecke (ohne Ambitionen rekorde aufzustellen)

Was der Motor jetzt an Verdichtung hat weiß ich nicht mehr aus dem Kopf, habe es mir aber aufgeschrieben.. knapp über 9 auf jeden fall

Achja, habe eine Xv750 mit Kardan, deshalb konnte ich den 1100er Rumpf komplett verwenden

 
 
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patricks
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Re: TR1 With BT1100 crank
Reply #51 - 25.10.19 at 18:07:38
 
hello Flintus ,

yes, I think it is almost the same configuration, my goal is 9 to 9.5 compression and about 75 to 80 hp, because I use it every weekend in the summer, 250 to 500 km on a Sunday, so it still has to be reliable


 
 

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patricks
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Re: TR1 With BT1100 crank
Reply #52 - 03.11.19 at 15:45:38
 
test drive made of about 40km, engine runs well, feels more powerful, clutch better than Tr1, gearbox shifts well, only original starter motor hardly gets engine around, so new starter motor with 4 brushes purchased and everything ok

 20191025_150123_Klein.jpg   20191028_133611_Klein.jpg   20191031_091012_Klein.jpg     Pictures below may be scaled. Click links or pictures for original size Click here for all attachments  
 

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Re: TR1 With BT1100 crank
Reply #53 - 03.11.19 at 15:50:21
 
an additional reason for a new starter was that I use a lithium battery, because it had to be small and not heavy (800 grams)

 20191102_125633_Klein.jpg   20191102_125716_Klein.jpg   20191102_125809_Klein.jpg     Pictures below may be scaled. Click links or pictures for original size Click here for all attachments  
 

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nanno
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Re: TR1 With BT1100 crank
Reply #54 - 04.11.19 at 07:16:46
 
Sounds good. Just a tip from my experience, replace your groundstrap with a bit of welding cable with the right cable shoes. (Please solder and don't just crimp them!) You'll be amazed how much faster the starter spins afterwards... I use some 25mm2 cable and that works a treat.

 
 

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Re: TR1 With BT1100 crank
Reply #55 - 04.11.19 at 13:05:13
 
Hello Greg,

I still have another grounstrap from where this cable is attached to the frame to the starter itself, but I will replace it with soldered welding cables, Thx for the tip.

I would like to make another exhaust this winter, because I hit the ground with this one, I have ordered all kinds of tubes of 44.5mm and 51mm to recreate something like exhaust in the picture.

https://mad-exhausts.com/product/yamaha-xv-performance-exhaust-incl-bos-muffler/

 XV-performance-7101123838389-3-1-768x502_Klein.jpg   XV-performance-7101123838389-5-1-768x492_Klein.jpg   XV-performance-7101123838389-5-768x576_Klein.jpg     Pictures below may be scaled. Click links or pictures for original size Click here for all attachments  
 

XV-performance-7101123838389-3-1-768x502_Klein.jpg
XV-performance-7101123838389-5-1-768x492_Klein.jpg
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nanno
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Re: TR1 With BT1100 crank
Reply #56 - 04.11.19 at 13:32:46
 
That's ... different. Wink

 
 

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Re: TR1 With BT1100 crank
Reply #57 - 04.11.19 at 14:14:30
 
Manifolds about the same, but exhaust longer, because I have to go through the swingarm and use my open damper that I now have (61mm)  Grin Grin Thumb Up I hope !!!

 
 

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Sepp
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Re: TR1 With BT1100 crank
Reply #58 - 04.11.19 at 18:59:00
 
Most people make himself a lot of work, but have no idea about what to do...……………..
A big exhaust on a bigger engine and the original carbs with a small air intake is like a loop around the neck
and jump down. Not good for a lucky future.
Greetings from a bavarian with no idea……………………….S.

 
« Last Edit: 04.11.19 at 20:25:18 by Sepp »  

Racing is the answer, but I don't remember the question!
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Re: TR1 With BT1100 crank
Reply #59 - 04.11.19 at 20:43:26
 
hello Sepp,
You think it's not a good idea to make this exhaust (as you can see on the photo it has many conical parts), as long as you keep your standard 40mm carburetors ??
More eating is more horses ore something like that

 
 

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